RAMOWY ROZKŁAD DNIA | ||
OD | DO | PODEJMOWANE DZIAŁANIA |
600 |
800 |
Schodzenie się dzieci, wspieranie rozwoju dzieci m.in.: zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem lub indywidualna, o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensującym i wychowawczym; praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe; zabawy i ćwiczenia poranne; czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy ruchowe. |
800 | 845 | Zajęcia kierowane wspierające rozwój dziecka m.in.: zajęcia dydaktyczne różnego typu |
845
900 |
900
930 |
Czynności higieniczne; czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów; przygotowanie do śniadania Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych – mycie zębów |
930 |
1150 |
Zajęcia kierowane i niekierowane wspierające rozwój dziecka m.in.: zajęcia dydaktyczne różnego typu, zabawy swobodne inicjowane potrzebami i zainteresowaniami dzieci zarówno w przedszkolu jak i w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, rytmiczne, zabawy z językiem obcym nowożytnym, religia, ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, rozmowy indywidualne |
1150 | 1200 | Czynności porządkowo – higieniczne, przygotowanie do obiadu, pełnienie dyżurów, czynności samoobsługowe |
1200 | 1230 | Obiad – celebrowanie posiłków, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych |
1230 | 1245 | Poobiedni odpoczynek Grupy 4,5,6 latków – relaksacja,
(1245-1400) Grupa 3-latków leżakowanie słuchanie muzyki, relaks z książką. |
1245 | 1345 | zabawy kierowane i niekierowane wspierające wielokierunkową aktywność dziecka m.in.: zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery ćwiczenia utrwalające wiadomości, wspieranie rozwoju dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, gimnastyka paluszkowa. |
1345 | 1400 | Czynności porządkowo – higieniczne, przygotowanie do podwieczorku, pełnienie dyżurów, czynności samoobsługowe |
1400 | 1415 | Podwieczorek- wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych |
1415 |
1700 |
Różnorodne zajęcia wspierające prawidłowy rozwój dzieci w każdej sferze; zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca indywidualna i grupowa, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci. |